Jak zaprojektować idealne logo firmowe?


Szukając odpowiedzi na to pytanie, musisz zdać sobie sprawę z jednej rzeczy. Ideały nie istnieją i mało prawdopodobne, by to co podoba się Tobie, podobało się wszystkim Twoim odbiorcom czy klientom. Nie oznacza to jednak, że logo może być byle jakie i bez wyrazu. Wręcz przeciwnie, musisz postarać się, by Twoja marka stała się rozpoznawalna, a ten niewielki znaczek ma Ci w tym skutecznie pomóc. Z czasem nie będzie potrzeba wymawiać nazwy, by wiedzieć, że chodzi właśnie o Twoją firmę.

Logo a logotyp

Czym rożni się logo od logotypu? Wiele osób nie do końca potrafi wskazać różnice, tymczasem logo a logotyp to coś zupełnie różnego i nie powinniśmy używać tych pojęć zamiennie.

Logo to szersze pojęcie, całość, obejmująca sygnet i logotyp. Sygnet to znak graficzny, który pozwala na identyfikację naszej marki. Z kolei logotyp, to znak typograficzny (font o wybranym kroju).

Wiele firm posiada logo, które składa się właśnie z sygnetu (symbolu/grafiki) i logotypu – czyli odpowiednio wkomponowanego napisu. Na samo ujęcie graficzne mało kto może sobie pozwolić, obecnie tylko największe firmy, rozpoznawalne na całym świecie stosują zamiast pełnego loga sam sygnet, po którym bez problemu je rozróżnimy np. znaczek jabłka Apple.

Nieco częściej spotyka się logo, składające się z samego sygnetu, czyli napisu. Tutaj również mamy do czynienia z tym największymi firmami: Coca Cola, Timotei, Gillette, Nutella, Nestle, Red Bull.

Od czego zacząć projektowanie loga?

Oczywiście liczy się pomysł i kreatywność, ale nie każdy pomysł jest odpowiedni do danej branży. Zanim więc zaczniemy zastanawiać się, jak ma wyglądać nasze logo, powinniśmy pomyśleć nad charakterem samej firmy, tego czym ona się zajmuje, co może się z nią skojarzyć i jak jest odbierana przez klientów. Warto zapytać osoby trzecie, co przywodzi im na myśl nazwa, czy wywołuje pozytywne skojarzenia.

By zaprojektować logo nie musimy od razu siadać przed komputerem. Na początek wystarczy tradycyjna kartka i ołówek – zwłaszcza jeśli nie jesteśmy grafikami. Sam komputer nie stworzy za nas dobrego loga, a próba korzystania z profesjonalnego programu, na którym nie za bardzo się znamy może przysporzyć więcej problemów jak pożytku.

Kiedy zlecić zaprojektowanie loga?

Jeśli nie masz pomysłu na logo ani umiejętności graficznych lepiej zleć projekt profesjonalistom. Przecież poza samym pomysłem koniczne jest wykonanie loga w odpowiedniej jakości. Do profesjonalnie zaprojektowanego loga powinna być dołączona księga znaku, która będzie zawierała wszystkie dopuszczalne wersje loga, np. minimalną wielkość, pole znaku, pole ochronne, tło białe, tło czarne itd.

Ile kosztuje zaprojektowanie loga

Nie ma się co łudzić i oszukiwać – profesjonalny projekt loga kosztuje. Jeśli jednak zlecamy pracę profesjonalistom, możemy mieć pewność, że rezultaty będą więcej niż zadowalające.
Lepiej unikać lokalnych ogłoszeń osób, które oferują projekt loga za kilkadziesiąt złotych i to w bardzo krótkim czasie. Możemy bowiem srogo się zawieść i to nie tylko w kwestii wizualnej. Może się bowiem zdarzyć, że nasze logo, a najczęściej sygnet to mniej lub bardziej wierna kopia już powstałego projektu, bardzo często zastrzeżonego, a jego użycie w naszym projekcie przysporzy nam problemów.

Warto pamiętać, że logo ma być znakiem, po którym klient rozpozna naszą firmę czy markę. Im bardziej zapadające w pamięć tym lepiej. Należy więc zadbać o każdy szczegół i potraktować projekt loga jak inwestycję w rozwój naszej firmy.

Facebook

Get the Facebook Likebox Slider Pro for WordPress