Skuteczna reklama zewnętrzna

Reklama otacza nas ze wszystkich stron, dlatego z czasem się na nią uodparniamy. Codziennie mijamy witryny sklepowe, słupy i tablice ogłoszeniowe, roll up’y, czy wreszcie wielkie banery reklamowe, jednak często nie zwracamy uwagi, co się na nich znajduje lub prześlizgujemy się wzrokiem, szybko zapominając co reklamowano. Dlatego tak istotne jest, by reklama, zwłaszcza wielkoformatowa była przemyślana i przykuwała uwagę, ale nie raziła! Na szczęście coraz częściej mamy do czynienia z bardzo ciekawymi kampaniami i naprawdę pomysłowymi kreacjami.

druk ekologiczny druk lateksowy

druk ekologiczny druk lateksowy

Jaką reklamę wybrać?

Podczas podejmowania decyzji o rozpoczęciu kampanii reklamowej, musimy stanąć przed dylematem – nie tylko w jaki sposób się zareklamować, ale również, jaki nośnik reklamowy wybrać. Przeważnie pod uwagę bierze się ulotki, banery reklamowe, billboardy, niekiedy także plakaty reklamowe. Zanim jednak podejmiemy pochopną decyzję, powinniśmy się zastanowić gdzie nasza reklama się znajdzie, do ludzi w jakim wieku jest kierowana oraz oczywiście czego będzie dotyczyła. Warto także pamiętać, że decydując się na ulotki – będziemy musieli poświecić swój czas, by je rozdać lub zatrudnić kogoś do pracy.

Jeśli z kolei decydujemy się na baner reklamowy, powinniśmy wyszukać miejsce, w którym zostanie on umieszczony. Najczęściej jest to elewacja budynku, czy siedziby firmy. Chętnie korzysta się także ze specjalnych konstrukcji reklamowych, ustawionym przy ruchliwej drodze czy w miejscach, gdzie znajdują się skupiska ludzi – parkingi, okolice centrum handlowego. Musimy jednak pamiętać, że nie wolno nam umieszczać reklamy w całkowicie dowolnym miejscu – co reguluje tzw. ustawa krajobrazowa.

Jak zaprojektować reklamę zewnętrzną?

Jeśli zdecydowaliśmy już, że zamiast ulotek wolimy plakaty, banery reklamowe lub billboardy – przychodzi czas na projekt, który możemy sami przygotować lub zlecić agencji reklamowej. Pierwsza z opcji, czyli pracy samodzielnej jest oczywiście wersją dużo tańszą, którą wybiera wielu początkujących przedsiębiorców. Niestety nasze doświadczenie pokazuje, że znaczna część projektów przygotowanych samodzielnie po prostu nie nadaje się do druku lub jest niskiej jakości. Ma to ogromne znaczenie zwłaszcza przy wydrukach wielkoformatowych, które muszą mieć odpowiednią rozdzielczość.

Pomijając już poziom estetyczny niektórych projektów zdarza się również, że do ich przygotowania wykorzystywane są dowolne grafiki/fotografie znalezione w internecie, których nie wolno kopiować i wykorzystywać bez zgody autora. Oczywiście wysyłając gotowy projekt do druku niejako potwierdzamy, ze mamy prawa autorskie do wykorzystywanych w projekcie obrazów. Jeśli tak nie jest, a ktoś przypadkiem zobaczy swoje zdjęcie na banerze – jego właściciel może mieć poważne kłopoty. Dlatego też zdecydowanie korzystniej jest zlecić projekt baneru czy innej reklamy agencji, drukarni, w której będziemy ja zamawiać. W ten sposób będziemy mieć pewność, że zarówno na etapie projektu jak i wydruku wszystko zostanie poprawnie wykonane i wydrukowane, a powstała reklama będzie estetyczna i kreatywne, przykuwając uwagę potencjalnych klientów.